Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Tovább nőtt az internetezők aránya

Felmérés az internetezési szokásokról 

2009.04.14


Már a felnőtt netezők több mint héttizede tagja valamelyik közösségi oldalnak, közel egyharmada pedig kisebb-nagyobb rendszerességgel néz online tévét vagy hallgat rádiót a világhálón keresztül - többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből, melyben a 18-64 évesek internetezési szokásait vizsgálták.

A 18-64 éves internetezők több mint egytizedének nincs e-mail címe - derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából, melyben többek között a vizsgált korcsoport internetezési szokásait mérték fel. Legkevésbé a kisvárosban élők, az alacsony jövedelműek és az alacsony végzettségűek leveleznek a világhálón: utóbbiak közel egynegyede soha nem e-mailezik. Ennek ellenére a levelezés a második legnépszerűbb netes tevékenység, csupán az általános keresés, információgyűjtés előzi meg. Az internethasználók háromnegyede munkához, iskolai feladatok megoldásához is segítségül hívja a világhálót, több mint a felük ráadásul legalább heti rendszerességgel. Vásárlás előtt 68 százalékuk gyűjt információt az interneten, és 31 százalék a beszerzést is intézte már online. Rendkívül népszerűek a közösségi oldalak: a felnőtt internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy hasonló szolgáltatásnak, igaz, mindössze 51 százalékuk látogatja ezeket az oldalakat legalább havi rendszerességgel. A fórumokat, blogokat is minden második netező olvassa, és 23 százalék legalább alkalmanként, 1-2 havonta részt vesz azok formálásában. A közösségi szolgáltatások mellett a hagyományos médiatípusok - mint a rádió és a tévé - online fogyasztása is egyre jellemzőbb: a 18-64 éves netezők több mint 22 százaléka legalább havonta egyszer néz vagy hallgat műsorokat a világhálón keresztül, 16 százalékuk pedig legalább heti rendszerességgel teszi ezt"- mondta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.

Naponta netezik az emberek harmada
A felmérés az internethasználat gyakoriságának változását is vizsgálta: míg 2005-ben a megkérdezettek csupán 12,5 százaléka netezett napi gyakorisággal és egyharmada legalább 1-2 havonta, addig 2008 végére már több mint 30 százaléka naponta, több mint fele legalább 1-2 havonta használta a világhálót. Ugyanebben az időszakban a heti rendszerességgel netezők aránya 25 százalékról 48 százalékra nőtt.

A legtöbben otthon csatlakoznak a világhálóra: az internetezők több mint 80 százaléka netezik otthonról, míg a második helyre a munkahely szorult mintegy 28 százalékkal. Az egyes csoportok közt megfigyelhető néhány különbség: míg a munkahelyről leginkább a felsőfokú végzettségű, magas jövedelemmel rendelkező szellemi foglalkozásúak neteznek, addig a 18-29 éves korosztály több mint 27 százaléka a barátoknál, ismerősöknél is rendszeresen csatlakozik a világhálóra.

A kutatás hátteréről
A cikk adatai a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásának eredményein alapulnak. A felmérés 2008 decemberében egy 1 031 fős, kor (18-64 évesek), nem, iskolai végzettség és földrajzi jellemzők szerinti reprezentatív lakossági mintán készült.

Kapcsolódó termékek:
Free-Mail User Report
E-Mail Marketing Report
E-Mail User Report
E-Shopping FMCG Report
E-Shopping Report
E-JobSearch Report


Kapcsolódó tanulmányok:
E-Shopping Report 2010
E-Shopping Report 2009
E-Shopping FMCG Report 2009
E-Mail Marketing Report 2011
E-Mail Marketing Report 2010


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem