Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Hogyan látja a lakosság a vörösiszap-katasztrófát?

Felmérés a vörösiszap-katasztrófával kapcsolatos véleményekről 

2010.10.29


A vörösiszap-katasztrófa eddig szinte soha nem látott mértékben összekovácsolta a magyar lakosságot: a károsultak megsegítésére már több mint másfél milliárd forint gyűlt össze, emellett rengeteg tárgyi adomány is érkezett.

A vörösiszap-katasztrófa eddig szinte soha nem látott mértékben összekovácsolta a magyar lakosságot: a károsultak megsegítésére már több mint másfél milliárd forint gyűlt össze, emellett rengeteg tárgyi adomány és egyéb felajánlás is érkezett. A KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámfelmérése szerint a 18-64 évesek 54 százaléka támogatta valamilyen formában a tragédia érintettjeit. Elsősorban a nők, az idősebbek, valamint a kistelepüléseken élők segítettek, mikor a legnagyobb szükség volt rá. A legtöbben emelt díjas telefonhívással vagy SMS küldésével adakoztak (66%), míg a megkérdezettek közel egytizede tárgyi adományokkal, illetve segélyszervezeteken keresztül pénzbeli juttatással sietett a károsultak megsegítésére. "A közvetlen anyagi támogatást, illetve az emelt díjas telefonhívást inkább az idősebb korosztály választotta, ruhákat, élelmiszert és egyéb tárgyi adományokat pedig jellemzően a fiatalok és a nők gyűjtöttek a bajbajutottak számára"- ismertette a felmérés eredményeit Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Helyi önkéntes munkát csupán a válaszadók 1 százaléka vállalt.



Maximális összefogás - csak a lakosság részéről?

A felmérés adataival összhangban a megkérdezettek nagy többsége (71%) úgy gondolja, hogy az emberek a katasztrófa kapcsán maximálisan összefogtak. Elsősorban azok látják így (78%), akik valamilyen formában maguk is segítettek a károsultakon. Bár a lakosság magatartását példaértékűnek tartották a felmérés résztvevői, azzal már csak 40 százalékuk értett egyet, hogy a kormány és az illetékes szervek minden tőlük telhetőt megtettek a katasztrófa-elhárítás során. Leginkább a nők, a 18-24 évesek és a kistelepülések lakói vártak volna el többet a hivatalos szervektől. A tájékoztatással mérsékelten voltak elégedettek a válaszadók: a megkérdezettek 54 százaléka szerint az illetékesek megfelelően és világosan informálták a lakosságot. A médiával kapcsolatban pozitívabbak a visszajelzések: a megkérdezettek több mint kétharmada szerint a hírek nem voltak ellentmondásosak, 89 százalékuk szerint pedig a tragédiát nem fújták fel, nem csináltak belőle médiaszenzációt. A legkevésbé az 55-64 éves korosztály, a fővárosiak és a felsőfokú végzettségűek voltak elégedettek a kommunikációval.



A felmérésről:

Az 1468 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás október 15. és 20. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot. Az országos kármentő alap gyűjtése az adatfelvétel után kezdődött meg, melynek keretén belül sms-ben, levélben és a közmédiákban is arra kérték a lakosságot, hogy adakozzanak a károsultak megsegítésére. A jelenlegi kutatás még az akció előtti viszonyokat mérte fel, várhatóan egy későbbi felmérés során szintén e témában történik majd a vizsgálódás. A vörösiszap-katasztrófával kapcsolatos véleményeket és a károsultak támogatásával, illetve a támogatás formájával kapcsolatos attitűdöket vizsgáló villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.





vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem