Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

A férfiak jobban érzik magukat a munkahelyükön

A férfiak jobban érzik magukat a munkahelyükön 

2011.02.17


A magyar munkavállalók kétharmada ugyan nem tervezi a váltást, mégsem minden területen elégedettek a jelenlegi munkahelyükkel – mutatott rá a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felmérése. A legtöbb kritika a béreket és a szakmai fejlődési lehetőségeket éri, míg a napi feladatokat és a közvetlen főnököt pozitívan értékelik a dolgozók.

A magyar munkavállalók kétharmada nem tervez 2 éven belül váltást, igaz, ennek sok esetben a kényelmesség és a lehetőségek hiányától való félelem az oka – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből, melyben a munkavállalók cégük iránti elkötelezettségét vizsgálták. A válaszadók 64 százaléka látja úgy, hogy nincsenek olyan reális lehetőségei, ami miatt fontolóra vehetné a váltást, 55 százaléka pedig úgy gondolja, hogy a változás túlzottan felkavarná az életét. Elsősorban a nőknek vannak ilyen fenntartásaik. Ugyanakkor a megkérdezettek közel fele másnak is ajánlaná saját munkahelyét, több mint 40 százaléka kifejezetten büszke a cégére és erős kötődést érez iránta, 37 százaléka pedig azonosulni tud a vállalat értékeivel és hitvallásával.
A munkavállalók leginkább a napi feladataikkal, valamint a közvetlen főnökükkel elégedettek, míg a legkevésbé a béreket és a szakmai fejlődési lehetőségeket tartják megfelelőnek. A nők a legtöbb területen elégedetlenebbek a férfiaknál: a közvetlen felettest, a vállalat imázsát, a csapatmunkát, a rendelkezésre álló erőforrásokat és a vállalati képzési lehetőségeket is jellemzően rosszabbnak ítélik meg. Ezzel szemben a napi feladatokhoz jobban állnak hozzá: a munkakörüket jól definiáltnak látják, ami összhangban van a képességeikkel és tapasztalataikkal, és szeretik a napi tevékenységüket is. Ugyanakkor több férfi gondolja úgy, hogy a munkája során szabadon hozhat döntéseket.

Jól vizsgáztak a kisfőnökök

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A munkavállalók a közvetlen feletteseikkel jellemzően elégedettek, míg a felsővezetőkkel szemben vannak fenntartásaik. „A válaszadók több mint fele szerint a főnökük hozzáértő, mindig elérhető, tisztelettel bánik a beosztottaival, nyíltan és érthetően kommunikál, bátorítja a munkatársait és világos célokat jelöl ki – emelte ki Barcza Enikő, a Kutatócentrum vezetője. – Bár a nők is így látják, a férfiakhoz képest kicsit kritikusabbak a közvetlen felettesükkel szemben.”
A felső vezetés megítélése sem rossz, de a felmérés eredményei szerint van néhány kritikus terület. A munkavállalók többsége szerint a topmenedzserek megfelelő lépéseket tesznek azért, hogy a vállalat hosszú távon sikeres legyen, közel felük pedig úgy látja, hogy világosan kommunikálják a stratégiát, jól működnek csapatként és tisztességesek. Ugyanakkor azzal már csak a megkérdezettek körülbelül egyharmada ért egyet, hogy a felsővezetők betartják a dolgozóknak tett ígéreteiket, és törődnek azzal, hogy a beosztottak jól érezzék magukat.

Nem jutalmazzák a kimagasló teljesítményt?

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A legnagyobb elégedetlenség a bérekkel és juttatásokkal szemben mutatkozik: a válaszadóknak kevesebb mint egynegyede gondolja, hogy a fizetése összhangban áll a tudásával és tapasztalatával, és körülbelül egyötöde nyilatkozta azt, hogy a cége családbarát juttatásokat biztosít, rendszeresen elismeri a dolgozók teljesítményét és kiváló béreket kínál.
A legtöbben a prémiumot hiányolják: csupán a megkérdezettek 15 százaléka látja úgy, hogy a munkahelye magas prémiummal jutalmazza a jó teljesítményt. A felmérés ugyanakkor rámutatott arra, hogy a munkavállalói elkötelezettség kialakításában nem elsősorban a bérek játszanak szerepet, a legfontosabbak a szakmai fejlődési lehetőség és a felső vezetés támogató hozzáállása. „Ezt a munkáltatók többsége is felismerte, így egyre több álláshirdetésben emelik ki a fejlődési és a karrierlehetőséget – jegyezte meg Kristók Balázs, a Jobinfo.hu állásszemléző oldal vezetője. – Ezzel sok álláskereső szemében vonzóbbá tehetik a kínált pozíciót.”

A kutatás hátteréről:
A cikk adatai a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásának eredményein alapulnak. A felmérés 2010 első felében 320 fő online megkérdezésével zajlott.





vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem