Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

A nők otthonosabban mozognak a közösségi médiában


2011.03.09


A 18-64 éves, legalább egy közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele már napi szinten használja az ilyen jellegű oldalak egyikét. Az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a MySpace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média 2011. januárban végzett közös kutatásából.

A felmérésben részt vevő 18-64 évesek több mint fele (56%) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk - állapította meg a Marketing&Média megbízásából a KutatóCentrum által elvégzett ez év januári felmérés. A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatalok aknázzák ki: a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

Facebook – töretlen fejlődés

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A KutatóCentrum által vizsgált oldalak – iWiW, Facebook, MyVIP, MySpace, Twitter – között még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, a közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95%-a regisztrálta magát a felületen, ugyanakkor a Facebook továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat, miközben az iWiWen regisztráltak száma némileg csökkent. „Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a Facebook felhasználóinak száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét” – mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb, mint a vezető portálok esetében (10%). Ha együtt vizsgáljuk a regisztrációk és a tényleges látogatók számát, árnyaltabb képet kapunk. A legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a MySpace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja az oldalt, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka inaktív felhasználó. Az iWiW tagok már jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.

A közösség és a nemek kapcsolata

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A férfiakhoz képest alacsonyabb reklámkerülés, ugyanakkor magasabb aktivitás jellemzi a nőket a közösségi oldalon. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. „A közösségi oldalt használó nők ezen kívül gyakrabban lépnek be csoportokba, illetve próbálnak ki kisalkalmazásokat. Ez tevékenység a hölgyek 40, a férfiaknak csupán 30 százalékára jellemző” – emelte ki Sütő Anna. A nemek közösségi médiához kapcsolódó viszonyát a népszerűbb oldalakra vonatkozó használati szokások is jól megkülönböztetik. Az iWiW-en és a Facebookon a nők az aktívabbak, míg a MySpace és a Twitter inkább az erősebb nem képviselőit készteti cselekvésre.





Kapcsolódó tanulmányok:
Mindenki a WEB2-n?


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem