Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Nincs márkahűség a fájdalomcsillapítók piacán?

Másodszor is Painkiller Report 

2011.03.30


A férfiakhoz képest több nő használ fájdalomcsillapítót, ugyanakkor a gyakori kenőcshasználók közt már a férfiak vannak többségben – mutatott rá a KutatóCentrum és HáziPatika.com közös felmérése. A kutatásból az is kiderült, hogy bár a megkérdezettek a szakembereket tartják a leghitelesebb forrásnak, szívesen kipróbálják a tévéreklámokban látott termékeket is.


A 18-64 évesek több mint háromnegyede szívesen próbál ki természetes fájdalomcsillapítási módszereket, ugyanakkor a legtöbben tablettával vagy fájdalomcsillapító kenőccsel is kezelik a panaszaikat – derült ki a KutatóCentrum és a HáziPatika.com közös kutatássorozatának 2011-es felméréséből, melyben a fájdalomcsillapítók használatával és vásárlásával kapcsolatos szokásokat, attitűdöket, valamint az egyes márkák ismertségét vizsgálták. „Azoknak, akik nem használtak tablettát vagy kenőcsöt az adatfelvételt megelőző fél évben, kevesebb mint egytizede mondta, hogy azért nem volt szüksége gyógyszeres kezelésre, mert alternatív módon sikerült csillapítania a fájdalmát” – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. A nem használat oka a legtöbb esetben a panaszok hiánya volt, a gyógyszerekkel kapcsolatban viszont nem volt rossz tapasztalata a válaszadóknak.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Többet fáj a nők feje?

A válaszadók háromnegyede használt fájdalomcsillapító tablettát, kenőcsöt vagy mindkettőt az elmúlt fél évben. Elsősorban a nők kezelik így a panaszaikat: 81 százalékuk használt valamilyen fájdalomcsillapítót, míg a férfiaknál ugyanez az arány 67 százalék volt. „Érdekes, hogy a gyakori kenőcshasználók között már a férfiak vannak többségben. Míg a fájdalomcsillapító gélt használóknál közel fele-fele a férfiak és a nők aránya, addig azoknak, akik 1 hónap alatt 10 alkalomnál többször kezelték magukat ilyen módszerrel, már 68 százaléka az erősebb nem képviselői közül került ki. Ennek többek között az lehet a magyarázata, hogy a férfiak jellemzően keményebb sportokat űznek, ami gyakran izomfájdalommal jár” – magyarázta Györfi Anna. Ezt igazolja, hogy a 18-64 évesek a kenőcsöt leggyakrabban az ízületi panaszok, a nyak- és hátfájás, valamint az izomfájdalmak kezelésére alkalmazzák, míg tablettát leginkább fejfájás és magas láz esetén vesznek be.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Tévéreklámok alapján választunk fájdalomcsillapítót

A megkérdezettek az orvosokat és a szakembereket tartják a leghitelesebb forrásnak – leginkább háziorvostól, gyógyszerésztől és szakorvostól fogadnak el ajánlást –, ennek ellenére 42 százalékuk szívesen próbálja ki a tévében reklámozott termékeket. Jellemzően nincsenek kedvenc márkák: a válaszadóknak csupán 18 százaléka ragaszkodik megszokott fájdalomcsillapítójához. A részletes tanulmány – melyet a KutatóCentrum és a HáziPatika.com közösen értékesít – az egyes fájdalomcsillapítók ismertségére és használati gyakoriságára is kitér, valamint képet ad az egyes márkák imázsáról is.
Bár a gyógyszerválasztásnál kiemelten fontos, hogy ne károsítsa a szervezetet, a mellékhatásokról sajnos még mindig kevesen, mindössze a megkérdezettek 15 százaléka tájékozódik.

A felmérés hátteréről:
A KutatóCentrum és a HáziPatika.com 2010-ben indította el Painkiller Report néven közös, évente ismétlődő kutatássorozatát, mely a fájdalomcsillapítók használati szokásait és márkaismertségét vizsgálja.
A 2011-es felméréshez az online adatfelvétel 2011. február 2. és 15. között zajlott. A KutatóCentrum paneljén gyűjtött 1500 fős mintát kiegészítette egy közel 600 fős minta, amely összeállításának célja, hogy az egyes márkák használóinak almintája elemezhető nagyságú legyen. Az alapminta nem, kor, iskolai végzettség és településtípus tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot.
A teljes tanulmányt a KutatóCentrum és a HáziPatika.com közösen értékesíti.


Kapcsolódó termékek:
Painkiller Report


Kapcsolódó tanulmányok:
Painkiller Report 2010


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem