Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

A közösségi vásárlás fellendíti az online piacot


2011.08.09


A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezőkön belül – többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. A kutatás arra is rámutatott, hogy egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent.

Az elmúlt egy évben nagyot ugrott az online vásárlók aránya a KutatóCentrum idei E-Shopping Report felmérése szerint. Míg a kutatássorozat 2010-es adatai szerint a rendszeres internetezőknek csupán 48 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a világhálón, addig 2011-re ez arány 61 százalékra nőtt. „A vásárlási kedv növekedése elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhető, amelyek az elmúlt hónapokban egyre nagyobb népszerűségre tettek szert” – mondta el Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Leginkább a 18-24 évesek és a nők használták az elmúlt 12 hónapban vásárlásra az internetet. „Utóbbi adat azért is érdekes, mert a tavalyi évhez képest jelentős növekedést mutatott. Míg a 2010-es felmérés szerint a hölgyeknek mindössze 42 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a világhálón, idén már 65 százaléka. Ez az ugrás azzal magyarázható, hogy a közösségi vásárlást biztosító oldalak kínálata elsősorban a nőknek szól” – emelte ki a kutatási szakember.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Az online tranzakciók száma ugyan az internetes vásárlók növekedésének köszönhetően emelkedett, de az arányok nem változtak 2010-hez képest. Továbbra is az online vásárlók 87 százaléka vásárolt legalább háromszor a neten, 25 százaléka pedig hatnál több alkalommal. „A jövőbeli kilátások ugyanakkor kedvezőek: az aktív internetezők 62 százaléka tervezi, hogy a következő 12 hónapban rendel valamit a világhálón. Ez az arány 2010-ben még csak 55 százalék volt” – mondta el Györfi Anna.

Gyorsan és egyszerűen szeretjük

Azok, akik a felmérést megelőző 12 hónapban vásároltak online, legfontosabb okként a gyorsaságot és egyszerűséget emelték ki, ezt követték a kedvező árak. „A vásárlók közel fele ugyanakkor azt is elmondta, hogy a kiválasztott terméket csak online tudta beszerezni” – jegyezte meg Györfi Anna. A felmérés a nem vásárlás okait is vizsgálta. A legtöbb nem vásárló azt emelte ki, hogy egyszerűen nem volt rá szükségük, hogy interneten keresztül vásároljanak. A második legtöbb alkalommal a személyes megtekintés hiányát nevezték meg, a dobogó harmadik helyére pedig a kártyaszám megadásától való félelem került. „Ugyanakkor jó hír az online kereskedőknek, hogy ez a félelem jelentősen csökkent az elmúlt évhez képest. 2010-ben még a nem vásárlók 40 százaléka jelölte meg okként, hogy fél megadni a kártyaszámát, idén pedig már csak 26 százaléka” – hangsúlyozta a piackutató.
A rendszeres internetezők – függetlenül attól, hogy vásároltak-e már vagy sem – általánosságban is a kényelmet emelték ki az online vásárlás legfontosabb előnyeként, és azt, hogy nem kell a nyitva tartási időhöz igazodni vagy sorban állni. Az árak összehasonlíthatósága is a megkérdezettek több mint fele számára jelent fontos előnyt. A legjellemzőbb hátrányok ugyanakkor a kézzelfoghatóság és személyes kontaktus hiánya, emellett az elhúzódó szállítási idő és a nehézkes reklamáció. „Jól látszik, hogy az online boltoknak meg kell találniuk azokat a megoldásokat és csatornákat, amikkel közvetlenebbé tehetik a kapcsolatot a vevőikkel” – mondta el Györfi Anna.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A kutatás háttere

Az E-Shopping Report a KutatóCentrum évente lebonyolított kutatása, mely a lakossági online vásárlási szokásokat és trendeket vizsgálja. A lakossági felmérést szekunder adatgyűjtés előzte meg, mely hazai és nemzetközi felméréseket egyaránt feldolgozott. A primer adatgyűjtés 2011 júliusában 1086 internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – életkor, nem, iskolai végzettség, településtípus és régió – reprezentatív a legalább hetente internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve. A tejes tanulmányt a KutatóCentrum értékesíti.


Kapcsolódó termékek:
E-Shopping FMCG Report
E-Shopping Report


Kapcsolódó tanulmányok:
E-Shopping Report 2012
E-Shopping Report 2011
E-Shopping Report 2010
E-Shopping Report 2009
E-Shopping FMCG Report 2014
E-Shopping FMCG Report 2011
E-Shopping Report 2014


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem