Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Nem megy ki a divatból az ajándékozás


2011.12.14


A legtöbben úgy gondolják, hogy a családdal való együttlét a karácsony lényege, csupán a lakosság egytizede szerint szól a túlzott pénzköltésről – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből. Az idősebbek inkább a szeretteikkel való törődésre, a fiatalok pedig pihenésre fordítják az időt.

Sokat hallani, hogy a karácsonyi ajándékozás értelmetlen pénzszórásba hajszolja az embereket, a legtöbben azonban mégsem értenek egyet ezzel – mutatott rá a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felmérése. Csupán a megkérdezettek egytizede gondolja úgy, hogy a karácsony csak a költekezésről szól, közel 80 százalékuk szerint a lényeg, hogy ilyenkor együtt legyen a család. A férfiak kicsit szigorúbbak az ünnepek kapcsán: 14 százalékuk szerint jellemző a túlzott pénzköltés, míg a nőknek csupán 8 százaléka látja így.

„Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 10 százaléka túlzottnak tartja a költekezést, csupán 2 százalékuknál nem szokás elvi vagy anyagi okokból ajándékozni – mondta el Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – Ebben is a férfiak járnak az élen: 3 százalékuk nem követi ezt a hagyományt, míg a nőknek csupán 1 százaléka.”

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Nem pihennek év közben a fiatalok?

A karácsony a megkérdezettek közel fele szerint – elsősorban az 55-64 évesek gondolják így – jó alkalom arra, hogy többet törődjünk szeretteinkkel. Ugyanakkor sokan pihenésre is felhasználják a szabadidőt: a válaszadók egyharmada szerint ilyenkor végre jut idő erre is. Az ünnep leginkább a fiatalok számára szól a kikapcsolódásról, a 18-24 évesek 45 százaléka örül annak, hogy végre pihenhet, míg az 55-64 éveseknek közel 20 százaléka szereti emiatt az ünnepeket.
Bár a családdal való együttlét és a pihenés lehetősége miatt a legtöbben örülnek az év végének, akadnak olyanok is, akik nem szeretik a karácsonyt, és alig várják, hogy vége legyen: a válaszadók 7 százaléka nyilatkozott így. Elsősorban azok gondolják ezt, akik szerint a karácsony lényege a költekezés, és akik nem szokták megajándékozni szeretteiket.

A felmérésről:
A 4306 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás november 18. és 22. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot.
A karácsonnyal és az ajándékozással kapcsolatos véleményeket vizsgáló villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.






vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem