Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Nem féltjük az adatainkat a nyereményjátékokon


2012.02.21


Az e-mailezők naponta jellemzően 1-5 jóváhagyott reklámüzenetet kapnak, és ha figyelemfelkeltő a tárgy és érdekes a tartalom, szívesen elolvassák azokat – többek között ez derült ki a KutatóCentrum aktuális E-Mail Marketing Reportjából. A felmérésben részt vevő e-mailezők kétharmada nem bánja, hogy az online nyereményjátékra való regisztrációkor meg kell adnia az adatait.

Töretlenül hatékony elérést biztosítanak az e-mail marketing eszközök – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Mail Marketing Report felméréséből, mely az elektronikus reklámlevelek, valamint az online hírlevelek és nyereményjátékok megítélését vizsgálja évről évre. A megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzeneteket kapni, közülük 89 százalék el is olvassa azokat, ha a tárgy érdekes. Az online hírlevelek is népszerűek, a felmérésben részt vevő gyakori e-mailezők 98 százaléka legalább alkalmanként feliratkozik ilyen típusú tájékoztatókra, és általában átfutják vagy végigolvassák azokat.
A hirdetőknek ugyanakkor elég nagy reklámzajt kell áttörniük: az e-mailezők 71 százalékának naponta jellemzően 1-5 darab jóváhagyott reklámüzenet érkezik a fő postafiókjába, míg 22 százalékuk általában 5-nél is több hasonló levelet kap. „A hirdető cégeknek ezért érdemes direkt marketing szakértő segítségét kérni, aki pontosan tudja, hogy milyen tárgy, bevezető vagy éppen grafika kelti fel leginkább a címzettek figyelmét, illetve milyen eszközökkel lehet aktivitásra bírni őket” – mondta el Fialka Krisztina, hazánk első online direkt marketing rendszerének, a Maximának vezetője.

Ütős tárgy, személyre szabott tartalom

A tárgyválasztás mellett a bevezető megírása is kulcsszerepet játszik: a jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka általában nem olvassa végig azokat az üzeneteket, amiknek az első néhány sora nem figyelemfelkeltő. „A hirdetők számára ugyanakkor nem elég, ha a címzettek ’csak’ elolvassák a reklámlevelet, fontos, hogy tovább is kattintsanak onnan. Ebből a szempontból döntő a megfelelő ajánlat: a megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését, akkor rákattint az üzenetben lévő linkekre. Az e-mail marketing ezért csak úgy lehet hatékony, ha pontosan ismerjük a címzettek érdeklődési körét, és személyre szabott ajánlatot küldünk nekik – magyarázta Fialka Krisztina. – Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy legyen egy naprakészen tartott, részletes adatbázisunk.” A legnépszerűbb téma 2011-ben a kultúra/utazás/szállás volt, megelőzve a 2010-es év favoritját, a műszaki cikkeket. A dobogó harmadik helyét a ruházati cikkek foglalták el.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Mozgósítanak a játékok

A megkérdezett e-mailezők 86 százaléka többször is részt vett már online nyereményjátékokban, további 7 százalékuk egy alkalommal, és mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy még nem játszott és a jövőben sem szeretne. A kutatásban részt vevők fele legalább részben egyetértett azzal az állítással, hogy minden lehetőséget megragad a nyerésre, ugyanakkor az is kiderült, hogy fontos a kisorsolt díj is: a válaszadók 72 százaléka a felkínált nyeremény is figyelembe véve dönt arról, hogy részt vesz-e az adott játékban vagy sem.
A nyereményjátékra regisztrálók közel kétharmada az adatait is szívesen megadja, ha esélyt lát a nyerésre. „Általában nem jellemző, hogy az emberek nem valós adatokat adnak meg regisztrációkor, de az egyes korcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy a fiatalok valamivel bizalmatlanabbak – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – A 18-24 évesek 21 százaléka regisztrált már valaha nyereményjátékra nem valós adatokkal, míg az idősebbeknek mindössze 10 százaléka.”

A felmérés hátteréről:

Az E-Mail Marketing Report a KutatóCentrum éves tracking elemzése, ami a magyarországi aktív e-mailezőket vizsgálva átfogó képet nyújt a jóváhagyott és kéretlen reklámüzenetekkel, valamint hírlevelekkel kapcsolatos attitűdökről és az online nyereményjátékok megítéléséről. Az aktuális felméréshez az online adatfelvétel 2011. október 17. és november 5. között zajlott 2170 fő megkérdezésével. A válaszadók nem, életkor, településtípus, régió és iskolai végzettség tekintetében reprezentálják a magyarországi 18-64 éves aktív internethasználó lakosságot.Az E-Mail Marketing Reportot kiegészíti az e-mailezési szokásokat vizsgáló E-Mail User, valamint az ingyenes levelezők használatát górcső alá vevő Free-Mail User Report. A benchmark kutatások – amelyek minden piaci szereplő (hirdető, ügynökség, médiatervező, médiaértékesítő vagy médiatulajdonos) számára nélkülözhetetlen információkat tartalmaznak – teljes elemzését a KutatóCentrum értékesíti.


Kapcsolódó termékek:
Free-Mail User Report
E-Mail Marketing Report
E-Mail User Report


Kapcsolódó tanulmányok:
Free-Mail User Report 2012
E-Mail User Report 2012
E-Mail Marketing Report 2012
E-Mail Marketing Report 2011
E-Mail Marketing Report 2010


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem