Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

A nők inkább ragaszkodnak a nyomtatott sajtóhoz


2012.06.13


Az internetezők leginkább a világhálón olvassák a híreket, de nyomtatott lapból is kétharmaduk tájékozódik legalább heti rendszerességgel. A nők konzervatívabbak: a férfiakhoz képest többen olvasnak nyomtatott, és kevesebben online médiumokat – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből. A fiatalok kevésbé követik a politikát, ugyanakkor nyitottabbak a technika és tudomány újdonságaira.

A hivatalos mérések szerint a nyomtatott sajtó olvasói bázisa folyamatosan csökken, míg az online hírforrások egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. Az internetezők 99 százaléka legalább heti rendszerességgel olvas híreket a világhálón, ugyanakkor kétharmaduk nyomtatott lapot is legalább ilyen gyakran vesz a kezébe – derült ki a Kutatócentrum és a Marketing&Media közös felméréséből. „Ugyan a kutatás csak az internetezőkre terjedt ki, de az ő esetükben jól látható tendencia a hírfogyasztási szokások változása – mondta el Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – Ráadásul az internet penetráció hazánkban 60 százalék feletti, így az online hírfogyasztásnak már most igen jelentős a bázisa.”
Ha a heti helyett a napi hírolvasást vizsgáljuk, az elektronikus és a print médiumok közötti különbség jelentősebb: míg a megkérdezett internetezők 69 százaléka olvas online cikkeket napi rendszerességgel, addig csak 23 százalékuk teszi ezt nyomtatott formában. A nők valamivel konzervatívabbak: férfi társaikhoz képest többen vesznek a kezükbe print lapokat, ugyanakkor kevesebben olvassák a híreket az interneten. A legidősebbek (55-64 évesek) a legaktívabb hírfogyasztók: 81 százalékuk napi rendszerességgel követi az elektronikus sajtót, és további 38 százalékuk naponta olvassa a nyomtatott sajtót is.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A fiatalokat nem érdekli a politika

A hírek témáját tekintve a gazdasági cikkek a legnépszerűbbek, ugyanakkor a megkérdezettek több mint fele szokott politikával, bulvárral és technikával, tudománnyal foglalkozó híreket is olvasni. A kulturális és sporthírek már kevésbé kötik le az válaszadókat: előbbi témakörben a megkérdezettek 41 százaléka szokott cikkeket olvasni, míg a sporttal kapcsolatos történéseket a válaszadók egyharmada követi. „A hírolvasási szokásokat ugyanakkor az aktuális események is befolyásolják: most nyáron, a labdarúgó-Eb és az olimpia idején biztosan növekedni fog a sporthírek olvasótábora” – árnyalta az eredményeket Sütő Anna.
A férfiak körében a technikai témájú cikkek a legnépszerűbbek, míg a nők leginkább a bulvárhírekre kíváncsiak. Az életkor is meghatározza az érdeklődést: míg az idősebbek leginkább a politikai és gazdasági témákat keresik – több mint 70 százalékuk szokott ilyen témájú cikkeket olvasni –, addig a 18-24 évesek leginkább a technika és tudomány újdonságaira kíváncsiak, míg politikával foglalkozó híreket 27 százalékuk olvas.

A kutatás hátteréről:
A cikk adatai a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös kutatásának eredményein alapulnak, mely 2012. április 13. és 17. között online lekérdezéssel zajlott. A villámkutatásban 1345-en vettek részt, a minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar internetezőket.
A villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.

Kapcsolódó termékek:
Villámkutatás




vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem