Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Tisztelt Vásárló Program a fogyasztóbarát kommunikációért


2012.09.25


A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Tisztelt Vásárló néven fogyasztói programot indít az Origo-val közösen. A program közvetítő szerepet kíván vállalni a vásárlók, a marketingkommunikációs tevékenységet folytató cégek, és az illetékes hatóságok között azért, hogy a kommunikáció vásárlóbarát formában valósuljon meg. A program egy a KutatóCentrum által készített fogyasztói felméréssel indult, amely egyértelműen rávilágít arra, hogy a vásárlók oldaláról is van igény az alaposabb tájékoztatásra.

A Tisztelt Vásárló Program legfontosabb célkitűzése, hogy a vásárlókban tudatosítsa az őket védő szabályozási rendszer elemeit: a vonatkozó jogszabályokat, a szakma saját plusz vállalásait, önszabályozását. A program egyik fontos küldetése továbbá, hogy a fogyasztók megismerjék a márkák belső működését, a cégek és a fogyasztók között valódi párbeszéd legyen, valamint a reklámüzenetek fogyasztói élményt nyújtsanak a kéretlen megkeresések helyett. Az alapítók, vagyis az Origo és a DIMSZ mellett több cég is segíti a program megvalósulását, köztük a Crane, a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, a TeleDirect, a Virtual Call Center és a KutatóCentrum. A Tisztelt Vásárló kezdeményezés szakmai partnerei az Önszabályozó Reklám Testület és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

A Tisztelt Vásárló központi eleme az október elsején induló tiszteltvasarlo.postr.hu blog, amelyen a vásárlók és a kommunikációs szakemberek minden fontos információt megtalálnak: jogszabályokat értelmezünk, lépésről lépésre mutatjuk be az adatvédelemhez és a promóciókhoz kapcsolódó tudnivalókat, a márkák világába adunk betekintést és folyamatosan interjút készítünk a hatósági oldallal, márkák képviselőivel és a fogyasztókkal. Az oldalon az informatív cikkek mellett a látogatók kérdéseiket is beküldhetik, illetve infóvonalon kaphatnak tájékoztatást kérdéses ügyekben. A DIMSZ a program indulásaként megújította Etikai Kódexét, amely a napokban lesz nyilvános a szövetség honlapján, az elkövetkező hetekben pedig több konferencián jelen lesz szakértőivel.

A program egyik elemeként a KutatóCentrum kutatássorozatot indított, melyben a vásárlók reklámüzenetekre vonatkozó, vélt és valós ismereteit kívánja időszakosan felmérni. A napokban készített első kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók közel háromnegyede ismeri el, hogy tájékozottsága nem kielégítő, és mindössze minden tizedik vásárló hiszi magát tájékozottnak a témában. Sajnos a válaszokból az is látszik, hogy ez utóbbi csoport is túlbecsüli tudását, mivel válaszaik alapján a valóságban a megkérdezettek mindössze 6%-a bizonyul megfelelően tájékozottnak. A legnagyobb bizonytalanság az elektronikus reklámüzenetekre vonatkozó ismeretekben érezhető, ahol például a válaszadók 31%-a nem tudja, további 40%-a rosszul tudja, hogy a személyhez nem köthető céges email címre (pl. info@) előzetes hozzájárulás nélkül is bárki küldhet reklámüzenet. Hasonlóan nagy hiányosságok vannak a telefonos és postai megkeresésekre vonatkozó tájékozottságban is; a válaszokból ugyanis kiderül, hogy a lakosság kétharmada nincs tisztában azzal (nem tudja vagy rosszul tudja), hogy bármikor kérheti, hogy egy adott cég többet ne keresse őt telefonon, de szintén 60 százalékuk tudása hiányos, ha a postai címek harmadik félnek történő átadásáról kérdezzük őket. Habár a megkérdezettek csupán 7%-a élt már panasszal az adatkezelő cégnél nem megfelelő adatkezelés miatt, a kutatásból az is kiderül, hogy a fogyasztók többsége nem is tudja, kihez fordulhat ilyen esetekben. A felmérés tehát egyértelműen rávilágít arra, hogy fogyasztói oldalról is van igény az alaposabb tájékoztatásra.

A Tisztelt Vásárló Program jövőbeni tervei között szerepel díj és minősítési rendszer alapítása, illetve termék információkhoz köthető adatbázis létrehozása.





vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem