Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Túl sok a stressz?


2012.10.17


A magyarok háromnegyede érzi úgy, hogy túl sok stressz hatása alatt él, ezen belül is elsősorban a nőket érinti ez a probléma – derült ki a KutatóCentrum felméréséből. A feszültséget a legtöbben a hobbijuk űzése során vezetik le, de a megkérdezettek közel egytizede gyógyszerekhez is nyúl.

Nagy a nyomás a magyarokon

A 18-64 évesek háromnegyede látja úgy, hogy gyakran éri túl sok stressz a mindennapokban, közülük 22 százalék folyamatosan túl nagy nyomás alatt érzi magát – derült ki a KutatóCentrum felméréséből. Mindössze a megkérdezettek 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy sosem érzi magát túl stresszesnek.
Inkább a nők panaszkodnak a sok feszültségre, mivel a „gyengébbik” nem majdnem 80 százaléka érzi legalább gyakran úgy, hogy túl sok stressz éri a hétköznapokban, míg a férfiaknál ez az arány 70 százalék.
„Ha a korosztályokat vizsgáljuk, azt láthatjuk, hogy egyedül az 55 év felettiek veszik kicsit könnyedebben a mindennapokat” – mondta el Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. „Mivel ebben a korosztályban jellemzően már nyugdíjasok is vannak, az eredmény azt sugallja, hogy a stressz egyik legfőbb forrását a munka jelenti” – tette hozzá a kutatási szakember.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A hobbiba menekülünk

A válaszadók többségének (91%) van bevett módszere a feszültség levezetésére. A legtöbben (76%) a szórakoztató kikapcsolódást választják, a második helyezett sporttal ugyanakkor már csak a megkérdezettek 28 százaléka vezeti le a feszültséget. A különböző szerek használata sem ritka: 18 százalék szed vitaminokat vagy étrend-kiegészítőket, 12 százalék bízik a gyógyteákban, míg 8 százalék gyógyszert is szed a stressz kezelésére.
A nemek között nem csak a stressz érzékelésében, de annak kezelésében is különbség mutatkozik: míg a nők nagyobb arányban keresnek maguknak olyan hobbit, ami kikapcsolja őket, addig a férfiak körében másfélszer annyian választják a sportot (35%) a feszültség levezetésére, emellett a vitaminok és étrend-kiegészítők is népszerűbbek a körükben (21%).

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A kutatás hátteréről:
A cikk adatai a KutatóCentrum kutatásának eredményein alapulnak, mely 2012. augusztus 31. és szeptember 4. között online adatfelvétellel zajlott. A villámkutatásban 1015-en vettek részt, a minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot.

Kapcsolódó termékek:
Villámkutatás




vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem