Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Idén beköszönthet a tabletkorszak


2013.03.06


2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablet tulajdonost prognosztizál a KutatóCentrum. A Tablet Reportból az is kiderül, hogy a tábla PC tulajdonosok eszközüket leggyakrabban e-mail olvasására, hírfogyasztásra, illetve információkeresésre használják.

Az eszközt jellemzően a 25-44 éves, magasabb státuszú korosztály használja, többségében férfiak - derül ki a KutatóCentrum 2012 harmadik negyedévében készült Tablet Reportjából. Az adatfelvétel idején a 18-54 éves internetezők 5 százaléka rendelkezett tablettel, 3 százalékuk pedig e-book-olvasóval, ami megközelítőleg 170 000 táblagépet, illetve 100 000 e-könyv-olvasót jelent. „Ha kutatás keretében vizsgált vásárlási terveket is figyelembe vesszük, akkor 2013 második negyedévére mind a tablet, mind az e-könyv-olvasók száma megduplázódhat a most mért adatokhoz képest” – ismertette a piac növekedési kilátásait Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Inkább kikapcsolódásra, de akár út közben is

A használat gyakoriságát tekintve a tablet azonban még nem annyira nélkülözhetetlen, mint a laptop: míg a notebookkal rendelkezők háromnegyede kapcsolja be minden nap készülékét, addig a táblagépek tulajdonosainak kevesebb, mint fele (46%-a). A notebookhoz hasonlóan tabletet is elsősorban otthonunkban használjuk, ám míg a laptopok esetében a hordozhatóságot inkább a lakáson belül élvezzük, a tabletek esetében már sokkal inkább (38%) utazás közben is.

„A tableteket leginkább e-mailek, hírek olvasására, valamint információkeresésre használjuk, de nem ritka az elektronikus könyvek olvasása, a filmnézés, vagy a játék sem. Kevésbé jellemző viszont a film- vagy zeneletöltés, a dokumentumok szerkesztése, illetve a chatelés” – mondta Barcza Enikő. A szakember hozzátette, hogy az egyes funkciók használati gyakoriságát vizsgálva szintén látható, hogy a tablettulajdonosok túlnyomó többsége elsősorban tartalmat fogyaszt az eszközön, mint sem tartalmat generál.

„Tartalomfogyasztási oldalról jól látszik, hogy a tablethasználatra vonatkozó időszak is egyre inkább elválik a hagyományos, PC-n jellemző webes tartalomfogyasztási szokásoktól. Saját tapasztalataink szerint míg egy asztali gépen tartalmat leginkább napközben fogyasztanak a netezők, úgy a tablet esetében ez jellemzően munkaidő után történik, mely egy nyugodtabb, hirdetések befogadására alkalmasabb környezetet biztosít” – osztotta meg tapasztalatait Dén Mátyás András, a Táblamagazin.hu-t üzemeltető Opinion Leaders Kft. ügyvezetője.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Prémium igények

Azok, akik nem rendelkeznek tábla PC-vel, leginkább az Apple és a Samsung táblagépeire vágynak. A jelenlegi tablettulajdonosok többsége ugyanakkor az alacsonyabb árkategóriába eső márkák eszközeivel rendelkezik. Ezt támasztják alá a több, mint 10 éves múltra visszatekintő Depo.hu ár-összehasonlító oldal tapasztalatai is. „Tavaly folyamatosan nőtt az érdeklődés a tabletek iránt, a karácsonyi időszakban pedig nagyjából minden tizedik látogatónk ezt az eszközt kereste. A tábla PC-k között egyértelműen az olcsóbb modellek voltak a legnépszerűbbek, a lista élén egyébként hónapokon át egy már 20 ezer forintért megvásárolható modell szerepelt” – mondta Szabari László, a Depo.hu vezetője. A KutatóCentrum által értékesített Tablet Report a konkrét márkapreferenciákat, illetve a piacon elterjedt eszköztípusok megoszlását is részletesen tartalmazza.

A kutatás háttere:

A Tablet Report a KutatóCentrum éves tracking elemzése, amely a 18-54 éves, legalább hetente internetező magyar lakosság asztali számítógép, laptop/notebook/netbook, tablet, valamint e-könyv-olvasó használatával kapcsolatos szokásait vizsgálja. A válaszadók az alap mintában nem, életkor, végzettség, településtípus és régió tekintetében reprezentálják a magyarországi 18-54 év közötti internethasználó népességet. Az adatfelvétel 2012 második félévében zajlott, összesen 1470 fő megkérdezésével. A Tablet Report tartalmazza a használat gyakoriságát, az eszközökön végzett tevékenységeket, a márkahasználatot, a vásárlási terveket és preferenciákat, az eszközök iránti attitűdöket, valamint a kereszthasználatot. Annak érdekében, hogy a területről minél átfogóbb képet nyújtsunk, a primer kutatást egy másodlagos adatgyűjtés is kiegészítette, melynek során más, a témához kapcsolódó nemzetközi kutatások releváns eredményeit integráltuk az elemzésbe.

Kapcsolódó termékek:
Tablet Report


Kapcsolódó tanulmányok:
Tablet Report 2011


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem