Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Alacsonyabb árak mellett többet olvasnánk


2013.10.09


A sikerregények mellett még mindig a szépirodalom az egyik legnépszerűbb műfaj az olvasni szeretők körében. A szeptemberben induló Bookon.hu és a KutatóCentrum közös kutatásából az is kiderült, hogy a nők és az idősebb korosztály képviselői vesznek inkább könyvet a kezükbe, és az olvasnivaló kiválasztásában a téma és szerző mellett a kedvező ár is fontos szerepet játszik.

Új könyvajánló rendszer indult

Minden tizedik magyar nyilatkozott úgy, hogy nem szokott olvasni – mutatott rá a most induló Bookon.hu személyes könyvajánló szolgáltatás és a KutatóCentrum közös felmérése. A fiatalok között ugyanakkor még nagyobb ez az arány: minden hatodik 18 és 29 év közötti mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott könyvet venni a kezébe. „A felmérésünk szerint ez a korosztály különösen árérzékeny könyvvásárláskor, ezért az egyik út, hogy megszerettessük a fiatalokkal az olvasást, a kedvezmények biztosítása lehet” – mondta Hámori Zsuzsa, a Bookon.hu személyes könyvajánló szolgáltatás képviselője.
Az összes válaszadót vizsgálva elsősorban a téma és a szerző voltak a legfontosabb szempontok a legutóbb vásárolt könyv kiválasztásakor, de a kedvező ár itt is a harmadik helyre került. „A Bookon.hu tagjai rendszeresen kuponokat és extra kedvezményeket kapnak, bízunk benne, hogy így egyre gyakrabban választják kikapcsolódás céljából az olvasást” – tette hozzá Hámori Zsuzsa. A kutatás alapján ugyanis valójában szeretünk olvasni: a hölgyeknek közel 95 százaléka legalább alkalmanként meg szokta lepni magát egy jó kis olvasnivalóval, és még a kevesebbet olvasó férfiaknál is 82 százalék ez az arány.
A nők számára könyvválasztáskor mások ajánlása is fontos: az ismerőseik, családtagjaik véleményére 13 százalékuk ad, a hírességek ajánlása ugyanakkor mindössze 2 százalékuk döntésében játszott szerepet.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Másra vágynak a férfiak és a nők

Az olvasni szeretők körében a sikerkönyvek után a szépirodalmi művek, valamint a történelmi, életrajzi leírások a legnépszerűbbek. Míg bestsellereket a megkérdezettek 60 százaléka vesz szívesen a kezébe, addig szépirodalmi és történelmi köteteket már csak körülbelül feleannyian.
A férfiak és a nők ízlése a könyvek terén igen eltérő. Bár mindkét nem képviselőinek körében a sikerregények a legnépszerűbbek, a nőknél sokkal nagyobb a műfaj népszerűsége (74%, illetve 46%).
Az erősebbik nemnél a történelmi témájú könyvek foglalják el a dobogó második fokát, megelőzve a szépirodalmi műveket. Ezzel szemben a hölgyeknél a történelmi művek csak a toplista ötödik helyére szorulnak, a szépirodalom mellett az életmód/egészség/otthon és gasztronómia műfajok is megelőzik azt. A férfiak a nőkhöz képest szívesebben olvasnak sportról, míg az ezotériával foglalkozó könyvek nem meglepő módon a nők körében népszerűbbek.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Érettség kell a történelemhez

Az évek múlásával az olvasási szokásaink is változnak: az idősebb, 40 év feletti korosztály a fiatalokhoz képest jobban kedveli a történelmi és gasztronómiai témájú könyveket, és a napi politika, gazdaság és bulvár témák iránt is inkább 30 év felett kezdünk el érdeklődni. „A felmérésből is látható, hogy az olvasási preferenciák igen eltérőek lehetnek a különböző nemek és korosztályok között, az egyéni ízlés pedig tovább árnyalja ezt – mondta el a Bookon.hu képviselője. – Ez adta az alapötletet a személyes könyvajánló létrehozásához: a Bookon.hu feliratkozói maguk választhatják ki, hogy milyen témájú kötetekről szeretnének ajánlókat kapni.”
A szépirodalom legtöbb kedvelője az idősebb korosztályból kerül ki: az 55-64 évesek 46 százaléka olvas szívesen ilyen műfajú könyveket, míg a 30-39 éveseknek mindössze 28 százaléka. Náluk a 18-29 évesek is nagyobb arányban (35%) olvasnak szépirodalmat, ez a több szabadidőnek és az érettségire való felkészülésnek tudható be.

A kutatás hátteréről:

A cikk adatai a KutatóCentrum és a Bookon.hu közös kutatásának eredményein alapulnak, mely 2013. július 16. és 23. között online adatfelvétellel zajlott. A felmérésben 1000-en vettek részt, a minta életkor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves, legalább hetente internetező magyar lakosságot.


Kapcsolódó termékek:
Villámkutatás
Smartphone Report
Tablet Report


Kapcsolódó tanulmányok:
Web 2.0 Report 2013
Tablet Report 2011
Mindenki a WEB2-n?


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem