Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Hódít az online szállásfoglalás

Milyen módon történik a szálláskeresés? - hotelek, kuponok, fizetés 

2015.07.08


Az internetezők szállást is egyre inkább online foglalnak: míg a netes ügyintézés nőtt, a hagyományos módon szállást foglalók aránya jelentősen visszaesett az elmúlt egy évben – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Az átutalással történő rendelés és a kuponoldalak népszerűsége megkopni látszik.

Az internetezők szállást is egyre inkább online foglalnak: míg a netes ügyintézés nőtt, a hagyományos módon szállást foglalók aránya jelentősen visszaesett az elmúlt egy évben – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Az átutalással történő rendelés és a kuponoldalak népszerűsége megkopni látszik.

Míg a kuponoldalak menetelése mind a szolgáltatások, mind a termékek esetében megtorpant, a világhálón történő szolgáltatásvásárlás népszerűsége töretlen. Mind az elmúlt, mind az azt megelőző évben az interneten valaha vásárlók közel egyharmada rendelt online valamilyen szolgáltatást, ők az utóbbi egy évben átlagosan 58 500 forintot fordítottak ilyen célra. „Nagyon felgyorsult a világ, a fogyasztók is mindenhol az egyszerűséget keresik. Az internetes vásárlás pontosan ezt testesíti meg, nem véletlen, hogy a legtöbben már nem csak termékeket rendelnek ilyen módon” – fűzte hozzá az eredményekhez Kovács Barbara, a KutatóCentrum üzletfejlesztési vezetője. A korábbi évekhez hasonlóan a szolgáltatást online vásárlók közül a legtöbben szállást foglaltak (47%), belépőt (36%), illetve menetjegyet (34%) rendeltek a világhálóról.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


Szállást lassan már csak neten nézünk?

A szállásfoglalás esetében egyre jobban zárkózik fel az online vásárlás, az utóbbi egy évben már megközelítette a személyesen vagy telefonon keresztül történő foglalások arányát – derül ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Ez elsősorban a hagyományos módszer visszaszorulásának az eredménye, egy év alatt ugyanis 28 százalékról 18 százalékra csökkent azoknak az internetezőknek az aránya, akik így foglaltak szállást. Eközben az online ügyintézés kismértékű növekedést mutatott, a következő évben pedig további erősödés várható ezen a területen.


Utalás helyett készpénz

Az elmúlt évek tendenciáját követve továbbra is többnyire a készpénzes (55%), az átutalásos (48%), illetve bankkártyás/hitelkártyás (42%) fizetési módokat választották a webes vásárlók. Ugyanakkor az átutalás aránya csökkent az előző évhez képest, a bankkártyás fizetés népszerűsége pedig növekedett. „A következő években a fizetési módok további átrendeződése várható, ugyanis a megkérdezettek egyre nagyobb körében elfogadott a bankkártyás fizetés online vásárlás esetén, míg az átutalás népszerűsége csökken. Persze ehhez arra is szükség van, hogy a számla rendezésére a webáruházak ezt a lehetőséget is elérhetővé tegyék” – tette hozzá Kovács Barbara, a KutatóCentrum üzletfejlesztési vezetője.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


A felmérés hátteréről:

Az E-Shopping Report a KutatóCentrum évente lebonyolított kutatása, mely a lakosság fogyasztási cikkekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó online vásárlási szokásait és trendjeit vizsgálja, emellett górcső alá veszi az online és offline fizetési módokat. Az adatfelvétel 2014 október-novemberében, 1220 internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – életkor, nem, településtípus és régió – reprezentatív a legalább hetente internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve. A tejes tanulmányt a KutatóCentrum értékesíti, kérdés esetén a 06 +36 (1) 373-0936-os telefonszámon lehet érdeklődni.

Kapcsolódó termékek:
E-Shopping Report
E-Shopping FMCG Report
E-Shopping Electronics Report


Kapcsolódó tanulmányok:
E-Shopping Electronics Report 2011
E-Shopping FMCG Report 2009
E-Shopping FMCG Report 2011
E-Shopping FMCG Report 2014
E-Shopping Report 2009
E-Shopping Report 2010
E-Shopping Report 2011
E-Shopping Report 2012
E-Shopping Report 2014


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem