Stop guessing. Start asking.

Nyelv English

Nyomtatva vagy e-mailen is jöhetnek a reklámüzenetek


2016.05.30


A fogyasztók többsége hasznosnak találja a reklámcélú megkereséseket, leginkább a szórólapos és e-mailes ajánlatokat kedvelik – derült ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség megbízásából a KutatóCentrum által készített kutatásból. A DM Szenzor névre keresztelt, idén először lakossági véleményeket is vizsgáló felmérés szerint szórólap hatására a megkeresettek több mint kétharmada, míg elektronikus reklámüzenet nyomán a címzettek több mint fele vásárolt már legalább egy alkalommal.

A direktmarketing-csatornák közül a szórólapokra és az e-mailben érkező reklámüzentekre nyitottak leginkább a fogyasztók, a legtöbb vásárlást is ezek az eszközök generálják – derült ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) megbízásából a KutatóCentrum által készített DM Szenzor felmérésből. Idén először a direktmarketing-szektorban tevékenykedő szakemberek mellett a fogyasztók iparággal kapcsolatos véleményét is vizsgálta a kutatás.
Tízből kilencen nyitottak a szórólapos reklámüzenetekre, heten pedig legalább részben hasznosnak tartják, hogy így értesülhetnek üzleti ajánlatokról. Az e-mailek elfogadottsága is igen magas: a felhasználók 86 százaléka legalább részben nyitott az elektronikus postaládában landoló megkeresésekre, és 59 százalékuk tartja azokat hasznosnak. „A 18-34 éveseknél megfordul a sorrend: ez a korosztály nyitottabb az elektronikus úton érkező megkeresésekre, mint a szórólapos ajánlatokra, ugyanakkor még utóbbi elfogadottsága is igen magas, 83 százalék a körükben” – emelte ki Huszics György, a DIMSZ elnöke.

A névre szóló reklámlevelek is hatékony elérést biztosítanak, tízből heten nyitottak az így érkező ajánlatokra. A telefonos megkereséseket ugyanakkor kevésbé szeretjük: az SMS-en érkező reklámüzenetekre a fogyasztók kevesebb, mint 40 százaléka nyitott, míg hívások esetén ez az arány már csak 30%. Ennek ellenére tízből hatan általában meghallgatják az ajánlatot, mielőtt döntenek annak elfogadásáról vagy elutasításáról. „Érdekes, hogy míg minden más csatornán a nők kapnak szívesebben üzleti ajánlatokat, a telefonos vagy SMS megkeresésre a férfiak valamivel nyitottabbak” – jegyezte meg Huszics György.
Az eredményekből az látszik, hogy a fogyasztók többsége összességében hasznosnak gondolja a reklámcélú megkereséseket, hiszen így új termékeket, szolgáltatásokat ismerhetnek meg, de a DM Szenzor arra is rámutatott, hogy sokan vásárolnak is direktmarketing-ajánlatok hatására. A kutatást megelőző hónapban szórólapot kapó válaszadók több mint kétharmada már legalább egyszer vett valamit ilyen megkeresés hatására, a lakosság 55 százaléka pedig a jövőben is elképzelhetőnek tartja, hogy élni fog egy hasonló ajánlattal. E-mailes reklámüzenet hatására a címzettek 57 százaléka vásárolt már, és minden második megkérdezett úgy véli, a jövőben is lesz erre példa.
Mind a névre szóló, mind az általános reklámanyagok közül az élelmiszer témájúakat nézik meg leginkább a fogyasztók, és ezek hatására vásárolnak a legtöbben. Ezt követik az elektronikai cikkeket, illetve ruházatot és cipőt hirdető anyagok. „Más iparágakban is érdemes ugyanakkor bevetni a nyomtatott reklámüzeneteket, hiszen általánosságban igaz, hogy a fogyasztók nagy többsége elolvassa a szórólapokat és a postaládájukba érkező anyagokat, sőt, a lépcsőházi gyűjtőládába bedobott reklámanyagokat is a megkérdezettek 84 százaléka megnézni” – mondta el Huszics György.
A kutatást megelőző egy hónapban egyébként a legtöbben (94%) nyomtatott reklámanyagot kaptak, ezt követték az e-mailes megkeresések (70%), míg telefonon minden második, SMS-ben pedig minden ötödik embert értek el a hirdetők. „A hiánypótló lakossági felmérésnek köszönhetően sok más fontos információt is kaptunk az iparágról, ami nagy segítséget jelent a hirdetők számára” – jegyezte meg Huszics György. A teljes kutatási anyagot, amely a direktmarketing-szektor volumenét, valamint az egyes eszközök hatékonyságát és jelentőségét vizsgálja, a DIMSZ értékesíti.

A kutatás hátteréről:
A cikk adatai a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) megbízásából a KutatóCentrum által készített DM Szenzor kutatásának eredményein alapulnak, mely minden évben felméri a direktmarketing-szektor volumenét, valamint az egyes direktmarketing-eszközök hatékonyságát és jelentőségét. A kutatás idén első alkalommal az iparágban tevékenykedő szakemberek mellett a fogyasztók véleményét is vizsgálta.
A felmérésben, mely 2016 januárjában online adatfelvétellel zajlott, 1000 ember vett részt, a minta életkor, nem és régió tekintetében reprezentatív a magyar felnőtt lakosságra nézve.
A teljes tanulmányt a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség értékesíti. További információ: lugosi.boglarka@dimsz.hu


Kapcsolódó termékek:
Free-Mail User Report
E-Mail Marketing Report
E-Mail User Report


Kapcsolódó tanulmányok:
E-Mail User Report 2012
E-Mail Marketing Report 2012
E-Mail Marketing Report 2011
E-Mail Marketing Report 2010


vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem