Stop guessing. Start asking.

Nyelv English
Töltse le ingyenes elemzésünket! 
Megvásárolná a teljes tanulmányt? Írjon nekünk! 

E-Shopping Report 2010

2010.09.17
Bizalomépítéssel bővülhet az online piac


Kutatás témája: A hazai internetezők online vásárlási szokásait, kapcsolódó attitűdjeit és az elektromos kereskedelem trendjeit vizsgálja.

Néhány érdekes eredmény:
• E-Shopping Index: 48%
Az Index azok arányát mutatja az aktív internetezőkön belül, akik már kipróbálták az onilne vásárlást, és az elmúlt egy évben is vásároltak valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül. Az E-Shopping Index 2007 óta folyamatosan emelkedik, az akkor mért 36%-ot követően ugyanis 2010-ben már a rendszeresen internetezők közel fele (48%) vásárolt online a felmérést megelőző 12 hónapban. Noha 2010-ben a gazdasági válság miatt kisebb mértékű, csupán két százalékpontos volt az emelkedés az előző évihez képest, a vásárlási kedv a következő években várhatóan a korábban megszokott ütemben nőhet majd.
Az adatok bíztatóak lehetnek az online piac szereplői számára, hiszen az internet vásárlásban betöltött szerepe egyre inkább erősödni látszik. A megkérdezettek szerint nemcsak gyorsabb és egyszerűbb, de az árak szempontjából is kedvezőbb megoldás az online módon történő vásárlás. Mivel azonban a bizalom hiánya még ma is az egyik legfontosabb hátránya az interneten keresztüli vásárlásnak, a webes boltok egyik legszükségesebb feladata a bizalom kiépítése, illetve megerősítése, továbbá a fogyasztói véleményekre, értékelésekre való nagyobb odafigyelés.

A nagyításhoz kérjük, kattintson a képre!


• Az elmúlt egy évben az aktív netezők 48%-a rendelt legalább egyszer a világhálón, de további 33% próbálta már ki korábban az e-vásárlást.
• A legkelendőbbek - hasonlóan az előző évhez - az elektronikai termékek, a könyvek, a CD-k és a DVD-k.
• A termékek kézzelfoghatóságának és a személyes kontaktus hiánya, valamint a rendelés és a szállítás közt eltelt idő még mindig sokakat tart vissza attól, hogy online vásároljanak napi fogyasztási cikkeket.

Mire ad választ a kutatás?

Az E-Shopping Reportból megtudhatjuk, hogy a leggyakrabban milyen termékkategóriákat vásárolnak az internetezők a világhálón, mik a legfőbb előnyei, illetve hátrányai az online vásárlásnak, mennyit költenek el a webáruházakban a vevők, illetve milyen fizetési módok a legelterjedtebbek. A felmérés az egyes online árösszehasonlító oldalak látogatottságát és ismertségét is vizsgálja. Mivel a kutatást évente megismételjük, ezért a vásárlási szokások változásai is nyomon követhetők.

A felmérést kiegészíti egy szekunder kutatás, mely a nemzetközi trendekről és online vásárlási szokásokról is képet ad.


Tartalomjegyzék:
I. A kutatás bemutatása
II. Módszer, mintaösszetétel
III. Internetes vásárlás
IV. Napi fogyasztási cikkek online vásárlása
   1. Fogyasztói csoportok
   2. Internetes FMCG vásárlás megítélése
   3. Internetes FMCG vásárlás értéke
   4. Vásárolt termékkategóriák
      4.1 Termékkategóriánkénti bontás
      4.2 Részletes eredmények
        4.2.1 Pipere és kozmetikum
        4.2.2 Élelmiszer
        4.2.3 Háztartási- és vegyiáru
        4.2.4 Italáru
        4.2.5 Állateledel
        4.2.6 Zöldség-gyümölcs
     5. Honlap ismeret, látogatottság
     6. Online FMCG vásárlók és nem-vásárlók összehasonlítása
     7. Online és offline bevásárlások kapcsolata
V. Prognózisok, trendek
VI. Nemzetközi kitekintés

Mintaösszetétel: A minta kor, nem, végzettség, régió és településtípus szerint reprezentálja a hazai 18-64 éves aktív internethasználó lakosságot.
Adatfelvétel időpontja: 2010. július
Módszertan: online megkérdezés
Mintanagyság: 1210 fő
A megvásárolható elemzés formátuma: Pdf dokumentum vezetői összefoglalóval, grafikonokkal és táblázatokkal.
Terjedelme: 100 oldal
Nyelve: magyar

Kapcsolódó hírek:
Hódít az online szállásfoglalás (2015.07.08)
A kozmetikumok uralják az online FMCG piacot (2015.03.16)
5-ből 4 netező vásárol online (2015.01.28)
Telefoncsörgéssel indul idén a karácsony? (2014.12.12)
Nagy lendületet vehet idén az FMCG termékek e-kereskedelme (2013.05.10)
Az e-boltok nem tudják „eladni” a kártyás fizetést (2011.10.18)
Új trendek az e-kereskedelemben (2011.09.29)
Eljárt az idő a CD-k felett? (2011.09.20)
Nők uralják az online piacot (2011.09.01)
A közösségi vásárlás fellendíti az online piacot (2011.08.09)
Karácsonyi tolongás a hipermarketekben? (2010.12.15)
A vásárlók is alakíthatják az online boltokat (2009.11.02)
Tovább nőtt az internetezők aránya (2009.04.14)


Kapcsolódó tanulmányok:
E-Shopping Report 2009
E-Shopping FMCG Report 2009


További információért keressen minket az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Györke Zsuzsanna:
Kutatásvezető
+36-70-376-50-65
gyorke.zsuzsanna@kutatocentrum.hu



vissza


Szeretné hallatni hangját?
Értékes ajándékokat nyerne?

Csatlakozzon kutatási panelünkhöz!
Megalapozott döntéseket szeretne?


Válasszon kutatási megoldásaink közül!
Megbízható partnert
keres online adatfel-
vételhez?

Legyen a partnerünk!
Ügyfélkapu

Attention!

This content is only available in Hungarian
vezetéknév:
keresztnév:
e-mail cím:

cégnév:

telefon:

captcha

 

Ahogy a felhasználói élmény fokozása érdekében majdnem minden weboldal, jelen oldalunk esetében mi is használunk sütiket (cookie) látogatóink tökéletesebb kiszolgálására! További információ: itt.

értem